Jdi na obsah Jdi na menu
 


Návod

Začneme vhodným výběrem automobilu. Jako předlohu jsme zvolili Nissan 350z, který je natočen v optimálním úhlu. Nyní ho otevřeme v grafickém editoru a začneme upravovat. My budeme pracovat v nejrozšířenějším editoru Adobe Photoshop, jenž nabízí nejvíce možností. Je ale možné zvolit i jiné programy na úpravu fotografií, které často mají stejné či podobné funkce.

Dobrá rada: Ještě než začnete s úpravou vašeho auta, musíte mít alspoň nějakou představu, jak by mělo na konci vypadat. Je také důležité vybrat správný úhel natočení, aby výsledek dobře vypadal.

Snížení a výměna kol

 

Krok 1: Lasem (L) označíme celé suto kromě kol a celý výběr zkopírujeme klávesovou zkratkou CTRL+C do schránky.

TR: Nejednoduší je výběr provádět Mnohoúhelníkovým lasem ale pokud umíte pracovat s Lasem magnetickým, uděláte výběr rychleji. Je také možno vytvořit výběr pomocí cesty nástrojem Pero.

 

Krok 2: Přepneme na Nástroj přesunu (V) a klávesovou zkratkou CTRL+V vytvoříme novou vrstvu. Šipkou dolů vhodně upravíme celkové snížení auta.

TR: Snížení vozu nepřeháněje, výsledek musí působit reálně.

- Nástroj přesun

- Nová vytvořená vrstva

 

Krok 3: Stejným způsobem jako v předchozích krocích prodloužíme nárazník auta.

TR: Pokud umíte zacházet s Klonovacím razítkem (S), můžete vyhladit barevný přechod, který na nárazníku vznikl.

Krok 4: Nyní se pustíme do výměny kol. Otevřeme si automobil s koly, která se nám líbí a Lasem (L) označíme kotouč. Výběr zkopírujeme zkratkou Ctrl+C.

TR: Kola na výměnu vybírejte pokud možno v podobném úhlu a velikosti, jako jsou ta, na která je budete umísťovat.

 

Krok 5: Přepneme na obrázek s naším autem a vložíme kotouč zkratkou Ctrl+V. Dosadíme ho na jeho místo a funkcí Libovolná transformace (Ctrl+T) jej správně natočíme a případně změníme jeho velikost. Stejně dosadíme i na druhé kolo.

TR: Tento krok vyžaduje hodně trpělivosti a zkušeností. Nezoufejte, pokud kotouč napoprvé správně nenasadíte.

 

Světlomety a úprava karosérie

Krok 1: Nyní si ukážeme, jak dosáhnout dojmu čirých světlometů. Označíme si Lasem (L) oblast, ve které budeme změny provádět. Přepneme na nástroj Štětec (B), nastavíme režim Překrýt a Krytí zvolíme zhruba na 55 %. Pak už jenom štětcem rozjasníme námi označenou oblast. Stejně postupujeme i u druhého světlometu.

TR: Zajímavého efektu můžete dosáhnout, když po označení světlometu najedete do tabulky Míchání kanálů (Obraz - Přizpůsobení - Míchání kanálů) a zde zaškrtnete možnost Monochromatický.

 

Krok 2: Na kapotě ještě vytvoříme černý pruh. Nejdříve označíme zvolenou oblast Lasem (L) a pak si otevřeme tabulku Odstín a sytost (Ctrl+U). V ní pak nastavíme například tyto hodnoty: H-odstín-10, S-sytost-20 a L-světlost-70. Můžete zadat i jiné podle svých představ. Výběr pak potvrdímee tlačítkem OK.

TR: Pokud si s barvami nechcete tolik hrát, můžete je snadněji měnit v tabulce Jas a kontrast (Obraz - Přizpůsobení - Jas a kontrast).

 

Ztmavení skel a neonové ozáření

Krok 1: Označíme si Lasem (L) všechna skla, která chceme ztmavit. Poté výběr zkopírujeme (Ctrl + C) a vytvoříme novou vrstvu (CTRL+V).

TR: Výběry k sobě přidáváme stisknutím klávesy Shift. Pokud se nám naopak výběr nepovede, odebereme ho novým výběrem se stisknutým tlačítkem Alt.

Krok 2: Otevřeme si tabulku Jas a kontrast (Obraz - Přizpůsobení - Jas a kontrast) a nastavíme v ní maximální záporné hodnoty. V nové vrstvě ještě nastavíme Krytí na 60% a potvrdíme tlačítkem OK.

TR: Jakou hodnotu zadat u Krytí, to musíte posoudit individuálně u každého auta zvlášť. Vždy by ale skla měla vypadat přirozeně.

 

Krok 3: Nyní pod podvozkem Lasem (L) označíme oblast, ve které chceme mít neon. Zkopírujeme ji (Ctrl+C) a vytvoříme novou vrstvu (Ctrl+V). Tu poté vyplníme světle modrou barvou.

TR: Nová oblast se vám bude lépe vyplňovat, když si dočasně odstraníte podklad. Stačí kliknout na ikonku oka vedle vrstvy Pozadí. Poté jí znovu zaškrtněte.

- Nástroj plechovka barvy, kterým vybarvíme novou vrstvu

- Zde nadefinujeme světle modrou barvu

- Nová vrstva, kterou vyplňujeme

- Ikona oka, kterou dočasně odstraníme vrstvu pozadí

 

Krok 4: Otevřeme si dialogové okno Styl vrstvy na záložce Vnější záře (Vrstva - Styl vrstvy - Vnější záře) a hodnoty nastavíme tak, jak vidíme na obrázku a potvrdíme.

TR: I zde můžete experimentovat s nastavením hodnot. Opět ovšem buďte spíš umírnění, přehnaná záře nepůsobí pěkně.

 

 

 

 

Krok 5: Záře neonu zasahuje do auta, což odstraníme tak, že nechtěné světlo překryjeme. Nejdříve neon dočasně odstraníme kliknutím na ikonu oka vedle Vrstvy 1. Poté označíme Lasem (L) kus podvozku, zkopírujeme ho (Ctrl + C) a vytvoříme novou Vrstvu 2 (Ctrl+V). Nyní už jen se stisknutým levým tlačítkem myši prohodíme Vrstvu 1 s Vrstvou 2. První znovu zviditelníme kliknutím na ikonou oka a jsme hotovi.

TR: Dejte si pozor na práci v jednotlivých vrstvách, vždy pracujte jen s tou, která je označená. Pokud vám to pomůže, můžete jim dát názvy. Stačí na ně kliknout levým tlačítkem myši a přejmenovat.

- Tyto dvě vrstvy prohoďte

 

Změna pozadí

Krok 1: Poslední úpravou bude změna pozadí. Lasem (L) provedeme výběr auta, tak jak vidíme na obrázku, a zkopírujeme ho (Ctrl+C)

TR: Dříve než provedete výběr, slučte všechny dosavadní vrstvy do jedné. Stačí stisknout klávesovou zkratku Ctrl+Shift+E.

 

Krok 2: Otevřeme si obrázek s novým pozadím a vložíme do něj náš výběr (Ctrl+V). Nástrojem posunu (V) jej vhodně usadíme, a pokud je to potřeba, změníme Libovolnou transformací (Ctrl+T) jeho velikost.

TR: Věnujte výběru pozadí zvýšenou pozornost. Tvoří až polovinu celkového dojmu.

 

Krok 3: Musíme ještě upravit průhlednost oken. Vrátíme se na vrstvu Pozadí, Lasem (L) uděláme výběr v místech, kde prosvítají, a zkopírujeme jej (Ctrl+C).

Přejdeme zpět na Vrstvu 1 a provedeme Vložení (Ctrl + V).

Nyní už jen nastavíme krytí nové vrstvy na 25%, všechny úrovně spojíme do jedné (Ctrl+Shift+E) a jsme hotovi.

TR: Tento krok vyžaduje dost trpělivosti. Pokud chcete dosáhnout nejlepších výsledků, musíte si ještě pohrát s Jasem a kontrastem (Obraz - Přizpůsobení - Jas a kontrast).

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Virtual tuning

(Marta, 30. 12. 2009 21:42)

Zdar hele potřeboval bych poradit ohledně Virt. tuningu napiš na lg.havlicek@seznam.cz dík